Vardag, vadå intressant?

Idag under vår långa och inte allt för uppskattade håltimman kom det upp ett samtalsämne om bloggar och eftersom jag själv är bloggare så spetsade jag mina öron lite extra och försökte lyssna på deras samtal medan jag gjorde ett arbete. Samtalsämnet var om blogginläggens innehåll. Det kom upp en åsikt om att det inte var roligt eller intressant att läsa bloggar där bloggarna skriver om sin dag. Jag tog åt mig lite eftersom många av mina inlägg handlar just om detta. Men jag försöker lägga in inlägg som kan handla om annat med. Men nu i efterhand har jag tänkt lite på den synpunkten och handlar inte alla kändisbloggar om personens vardag? Jag menar titta bara på Kenza, blondinbella,Tyra, Ellinorak m.fl. Alla snackar om sin vardag, men de kombinerar med mode och resor and so on. Tror inte man inte hittar någon blogg där vardag är ett ord som ögonen ofta får beskåda.

Men sedan kan inlägget bli ointressant pga hur bloggaren skriver och lägger upp sina inlägg. Om man bara rakt upp och ner skriver om sin dag kan man lika gärna skriva det i en dagbok (min åsikt) fast samtidigt bloggar inte alla för att andra ska läsa utan tar del av den moderna tekniska metoden som kan kallas för en datoriserad dagbok. Jag tycker själv det är lättare och framför allt roligare att skriva här på datorn än att för hand skriva en sida om sin dag och diverse känslor. Jag får för sjutton kramp redan efter handra meningen. Det är nästan jobbigt att gräva fram boken för att ytterligare skriva. Och ibland har man så mycket att skriva om att ens mycket fina, välgjorda och detaljerade text blir som en klump med krussiduller i slutet för att man inte orkar antränga sig.

I alla fall, det gäller att inspirera och intressera genom innehållet men också genom upplägget, men man måste hitta sin stil för att kunna nå ut till andra. Kör bara ditt race så kommer det bli suveränt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0