I don't want to be anything other than me


I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately
All I have to do is think of me and have peace of mind
I'm tired of looking 'round rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

En tanke slog mig idag. Hur viktigt det är med individualitet och att veta vem man är. Men hur vet man vem man är? Jag tror att man aldrig riktigt vet vem man är, utan att man hela tiden lär sig. Den vetskapen gynnar en i livet då man ska göra olika val, stora som små, men som kan påverka livet om man då inte riktigt vet vem man är. Om jag inte vet vem jag är kan jag inte riktigt veta vad jag vill åstadkomma i livet, men samtidigt anser jag att den vetskapen kommer med tiden. För att få den vetskapen måste man skaffa erfarenhet och uppleva världen vilket kommer leda till att man hamnar i olika situationer som man aldrig hamnat i. Då får man en pusselbit till sig själv som man kan lägga till i pusslet. Men tror att man hela tiden utvecklas och samlar på dessa pusselbitar genom hela livet.

En annan tanke som kom upp var att man ska vara stolt över den man är och inte ändra på sig. Jag kommer ihåg när man var liten och inte hade någon självsäkerhet alls. Då ville man alltid vara som de "tuffa" och "coola" tjejerna. Jag försökte efterlika dem och satte upp mål över hur jag skulle bete mig, men i slutet av dagen insåg jag att jag inte kunde vara mer social eller  sminka mig massa för det skulle fortfarande vara jag. Man kan måla ränder på en flodhäst, men den är fortfarande en flodhäst.

Så acceptera den du är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0