Promenad ute i blåsten

Jessica och Camilla as Mary Poppins!

Kändes nästan så när vi började vandra ner mot vättern för att ta lite kort. Det blåste som sjutton och började ångra att vi gick ut. Det ser alltid mycket bättre innifrån eftersom jag hade målat upp en bild där solen skiner och man faktiskt skulle känna värmen, men den tanken försvann lika fort när vinden kom. Men vi vandrade ändå på, men vi bad pappa hämta oss på vägen hem. Vi gick ner mot vätterstanden i Huskvarna, vid Vättersnäs. Men istället för att ta den vanliga vägen gick vi istället genom några längor med lägenheter. Vi såg sjön men vi fann ingen väg till stranden, so close but still so far! Men sedan fann vi en grind ifrån lägenheternas tomt och gick dit istället, men då hälsade Jessicas Eintstein på. Vi skulle nämligen gå igenom denna grind men det såg ut som den vore låst och hade redan förberett mig på det. När jag dessutom ser ett låsliknande föremål vid grinden får det ut ett gnäll över att vi inte kan komma ut och jag var näst intill på väg att klättra över då Camilla öppnade grinden. Hahha, alltså Jessica i ett nötskal! Jag kände inte ens på grinden utan bara antog att den skulle vara låst, så det här hade Camilla roligt åt hela vägen till vättern. Alltid kul att roa någon!

Fick några foton men det blåste så hårt att jag knappt kunde hålla stilla kameran så det fick bli några snabba foton och sedan gick vi för att möta upp pappa. Vi gick till korsningen vid MonkeyTown och satte oss på kullen vid motorvägen för att dricka lite chokladmjölk. Väldigt fin utsikt minsann, eller...men det måste ha sett konstigt ut. Men trots några fina tvister under vår promenad var den riktigt mysig och fick lite kvalitetstid med syster.

Dagens fina blåsfoton:









 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0