Simple as a retro pop song.

Sometimes I wish life could just be simple, like a retro pop song, " I want you to want me". Boom. End of story. We all lived life happily ever after.

Vad är fel? Vems är felet? Är det bådas? Mitt? Ditt? Allas? När livet är komplicerat kommer dem frågorna automatiskt upp i huvudet och i många fall skyller många på andra. Men bland de gånger frågorna har kommit farande har jag oftast klandrat mig själv. Men är det mitt fel, eller vems är det? Man kanske inte ska fokusera så mycket på vems fel det var utan bara fokusera på hur man ska lösa det. När jag har gjort fel och det inte bara påverkar mig själv utan också andra, så skäms jag. Och som man brukar säga efter en vild natt: "man mår som man förtjänar". Och det stämmer ju i många lägen. Men jag antar att misstag görs för att man ska kunna skaffa livserfarenhet och senare i livet kunna relatera situationen till att avleda framtida liknande misstag. Men det jag avskyr är att misstagen oftast påverkar andra och det är dem personerna som får lida för att man inte ska begå samma misstag. Men vi är alla människor och alla gör fel, så det är väl en "ge och ta" situation. Jag får uppleva andras misstag men sedan får andra uppleva mina. Alla "ger" misstag och alla får "ta emot" misstag. Life's a bitch, helt enkelt.  En människas val kan påverka mig negativt, men genom att ta den smällen kommer förhoppningsvis den människan lära sig av detta. Då kanske det är värt det? Vem vet.

We all are humans and the diffrence between us and animals are our ability to feel guilt. Guilt makes us to be better humans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0