Kaffe ger vuxenpoäng.

Nu är jag tillbaka efter några få timmars arbete. Men jag tackar ja till allt för har massa utgifter och varje liten krona är välkommen! Det var ändå skönt att bara jobba några timmar istället för 8 timmar i sträck, men får vänja mig för i sommar hoppas jag på fler arbetstider. Måste ha pengar till resan och vill inte snåla allt för mycket när jag har semester.

Sedan har jag tänkt på en sak. Jag som inte är kaffedrickare, utan en tedrickare, har observerat andra ungdomar och jisses vad vuxet det känns med kaffe! Det är det första riktiga vuxenpoänget man borde ta, men har inte riktigt kommit så långt. Det jag dricker nu är socker och mjölk med en skvätt kaffe. Inte riktigt vuxenpoäng där inte. Men det ser ju vuxet ut att köpa kaffe på fik och sitta där och smutta på det. Men jag förstår inte det goda med kaffe? Det är beskt och äckligt och varför klunka i något som man helst inte vill ha i munnen? Men kan medge att kaffe luktar gott och varje gång tänker jag att jag borde gilla det. Men så fort jag kommer i kontakt med vätskan med tungan så dras min tunga långt in i munnen som en sköldpadda gömmer sig i sitt skal. Men någon gång ska jag lära mig att dricka kaffe, men nu får det vara okej med te. Det kan också se vuxet ut. Bättre det än att dricka varm chokladmjölk med marshmallows, dock är det riktigt gott! Barnet i mig fortsätter att leva vidare.

Längtar för övrigt imorn!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0