Rädd för framtiden

Jag försöker förbereda mig för det värsta senariot inom sjukdomen. Att jag kanske kan bli så hörselskadad att jag måste använda hörapparat. Jag kan t.o.m. bli döv. Detta gör mig rädd, hela den här situationen gör mig rädd. Detta är okänd mark som jag inte har beträtt och vet inte ritkigt vad jag ska förvänta mig. Saken är den att med denna sjukdom så kan man inte i förväg veta vad som ska hända. Man vet bara vad som är möjligt att hända.

Just nu söker jag efter fakta om sjukdomen och får fram positivt som negativt. Operation som jag hade hoppats på inte alltid är den bästa lösningen. Det kan hända att man förlorar vissa smaksensorer på tungan, man kan bli döv eller skada örat på något sätt. Men å andra sidan kan det ju gå bra med. Men man ser aldrig de positiva eftersom det negativa skyltas framför ögonen på en dirkekt.

Detta har faktiskt kommit som en chock för mig och har inte kunnat hålla tårarna borta. Mesigt, jag vet. Jag ska ju inte dö. Men tanken på att bli förändrar, handikappad skrämmer mig. Speciellt det faktum att jag kan bli döv. Är rädd att gå miste om saker och ting som nu förgyller mitt liv dvs musiken. Musik för mig är nästan allt. Jag skulle inte kunna klara mig utan musiken. Jag vill kunna njuta av lugn musik i soffan med en bok, dunkade musik ute på dansgolvet eller bara höra all världens ljud. Jag vill inte gå miste om ljudet när vågorna träffar stranden eller mina vänners skratt. Ljudet gör så mycket mer än vad vi tror. Allt blir så grått och trist utan ljudet eftersom den förgyller vardagens små tomrum. Man kan ju bara jämföra när man kollar på film, speciellt skräckfilmer. Ljudet gör att i en skräckfilm. Utan ljudeffekterna skulle filmen bli tråkig.

Jag vill helst av allt bara få kontakt med en läkare och veta om denna sjukdom och vad oddsen är för att mista hörseln.


Kommentarer
Postat av: Your sexxi mama

Finns jessi <3

2011-02-23 @ 19:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0