Ledighet = överskattat

Jag ska verkligen inte klaga. Jag är ledig måndag och fredag och veckorna kunde inte flyta på bättre! Man har sovmorgon, om man inte väcks av familjens väsen på morgonen, vilket är skönt. Sedan kan man titta på tv hur länge man vill och inte känna pressen av att man måste sätta sig ner att plugga. Man kan i överlag ta dagen som man vill utan några direkta "måsten" . Tro inte att jag är helt ur vettet, men jag vill ha några "måsten" nu. Det enda jag måste göra är att lämna in några böcker på bibblan och göra ett litet arbete i svenska. Men bibblan kan jag svänga förbi imorgon och svenskan tar max en halvtimma. Sen då? Jag vill inte vandra mellan den första dumburken till den andra.

 Om ni har ett superbra förslag på vad ni brukar göra när tiden står stilla, släng gärna in en kommentar för är i ett desperat behov av dagsaktiviteter!


Men jag kan underhålla mig med en bok eller något sålänge. Kankse skriva en egen självbiografi? Om alla kändisar har haft en svår barndom de har kunnat rota fram kan jag väl också skriva en och tjäna massa pengar på det. Då skulle jag kunna för idag bara flyga till Paris eller något för att sedan ta ett flyg tillbaka. Det hade varit roligt och spontant!

Ne, tillbaka till verklighetens bittra värld. Få nöja mig med boken.
 
Påminnelse: släng in några förslag! Kan senare samla ihop lite så kan ni får ta del av vad andra gör när tråkigheten smyger sig på en.

Kommentarer
Postat av: Sandra

På fullt allvar. En självbiografi, du är duktig på att skriva.

Annars kan du alltid pyssla. Det brukar jag göra! :)

2011-02-07 @ 16:47:48
URL: http://sandrasbakning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0