Jag ser ut som att jag spelar i AIK

Med Rebecka vid sidan om mig och en snodd fotboll vid fötterna ser jag tydligen ut att spela i ett seriöst fotbollslag som AIK. Jag och Rebecka gick på en promenad nyligen och i ett dike hittade jag en stadiumboll som var sådär halvt missfärgad men ändå ganska bra tryck i den. Den fattade jag tycke för och tog med den på vår lilla promenad. Efter 100 m går vi förbi en äldre man som slänger ur sig: spelar du i AIK? Själv tänkte jag att han drygade sig men han var faktiskt seriöst. Jag drygade mig och sa att jag inte spelade men att jag hade bollsinne. När han gick fram frågande och lite sådär utmanande tänkte jag : shit också, nu kommer han be mig bevisa detta. Jag skulle faila lite mycket som bambi gjorde på isen. Rädd för att behöva bevisa mina såkallade fotbollskunskaper räddade jag min värdighet genom att säga att det var flera år sedan jag spelade fotboll. Han köpte tydligen den historien och började snacka om hans fotbollshistoria och att han kunde göra 1000 kickar. Dessutom ville han styla genom att visa sina kickar, men han hade tydligen för stora och klumpiga skor på sig att bollen befann sig på marken hela tiden han försökte visa sina skillade kunskper. Kan ju inte beröva hans ambition och passion till fotbollen så tog fram min empatiska sida och försökte se ut som att jag köpte hans ursäkt om klumpiga skor.

När vi väl hade lämnat mannen säger Rebecka att nu gäller inte hundtricket längre, nu är det fotbollen man ska ha med sig för att få killar på kroken! Haha, teorin är lite osäker men kanske skulle killmagneten öka med en fotboll vid sidan? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0