Bördan lyft från mina axlar inom kort

Verkar som lärarna har gått ihop och bestämt sig för att plåga oss stackars elever med feta prov, inlämningar och annat som tynger våra arma axlar. Det känns som den lilla bunten papper vi fick till provet blåste upp sig till enorma tegelstenar och innan tänkte man att det ska nog inte bli så tufft. Ja, skenet bedrog oss igen. Men imorgon efter provet kommer detta bli ett minne blott som jag aldrig behöver bära igen. Freedom, freeedom! Då kommer tegelstenen bli till ett litet gruskorn och har aldrig tidigare längtat så mycket efter ett gruskorn!

Nu ska jag för tillfället lägga ifrån mig den stora tegelstenen och bege mig ut till bilen. Ska nämligen se på en dansföreställning med Sandra "Pang" Skott. Kommer bli kul! Gud, det är nu jag kommer läängta efter den tiden man dansade och hade föreställningar. Take me back!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0