Scrambled eggs and milk

Sitter här och äter äggröra medan ögonlocken känns riktigt tunga. Funderar på att hålla fast ögonlocken genom silvertejp! Drömmer sakta bort till min säng och önskar att jag redan nu skulle kunna krypa ner under täcket och kura in mig i den. Men innnan drömmen blir sann måste jag ta av mig mina linser, ta bort sminket och borsta tänder, vilket är en jäkla procedur! Tänker inte rabbla upp hur jag går till väga för den listan kommer bli lång!!

Min dag har i alla fall spenderats hemma och även på Ryhov. Idag var även en liten annorlunda dag eftersom jag fick vara på akuten (glädjehopp)! Och nu kommer många tänka : men är du inte redan på akuten?? Nej, mina kära men få läsare. Jag är på akutvårdsavdelningen, vilket är en stor skillnad. Men den skillnaden orkar jag heller inte förklara! Ni får lista ut det själva. Men mitt intryck av akuten var att det var lite flummigt. Man kunde knappt få någon personlig kontakt till patienterna, man sprang lite var som och man var tvungen att ha många bollar i luften. Men trots det hade den sin charm. Skönheten med akuten var att det hände ju lite med traumatiska händelser än på AVA. Ikväll kom det in en person som hade varit med om en älgolycka, alltså kört på en älg. Och när jag fick vara med och även assistera hoppa jag av glädje inombords. Jag var lite som en pojke på 5 år som vill bli brandman och får sitta i brandbilen och träffa alla häftiga brandmän. Jag var i extas med andra ord! Önskade faktist att ambulasen kunde vara fullastade med personer som hade råkat ut för trauman. Skämdes lite av den tanken, men ville bara se mer. Var som en svamp som kunde suga sig åt allt vatten. More more more!!!

Men efter det var det ganska lugnt, så fick kila hem. Men trots att det inte riktigt var fullt ös på akuten i kväll, så fick jag ändå vara med och uppleva mer omfattade olyckor! Väntar man på något gott, väntar man aldrig för länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0