Hej hopp gummi snopp!

Min trötthet är ganska självklar när man läser rubriken. Är trött och längtar efter att krypa ner under mitt duntäcke och gömma mig i dess underbara, mjuka sfär och drömma bort! Nu undrar ni säkert inte varför jag är så trött, men för att fylla ut dagens inlägg tänkte jag förklara varför. Och som ni kanske vet har jag praktik på Ryhov och är på akutvårdsavdelning (ava). Det är riktigt intressant för där kommer det in olika tragedier efter varandra och variationen är lika stor som McDonalds meny. På McDonalds kan man numera få välja tillbehör och på ava kan det komma in massa med buksmärtor men det kan både vara galla, njuren, levern m.m. Men här är det ingen som sjunger..."I'm lovin it" direkt. Men trots den intressanta miljön, goa arbetskamrater och min glädje över att det inte finns någon dötid, är det ett ganska påfrestande jobb i slutändan. Så efter en kväll är man ganska slut efter allt springande mellan salarna.

Men slut på mitt klagande över min trötthet. Idag fick jag ta mina första blodprov på patienterna och det var lite nervigt! Skakade lite smått när jag skulle sticka in nålen i venen och trodde för en stund att jag skulle slinta men nålen gick så fint in i huden och vidare in i venen. Gav mig själv en klapp på axeln sen, duktigt Jessica! Ska jobba i helgen så hoppas på fler blodprov!

Nej, dags att gå och lägga sig annars lär jag somna med datorn i knäet!
Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0