You deserve it, really.

För några månader sedan var jag tillsammans med en kille jag inte riktigt var kär i. Det hela är väldigt komplicerat men man tycker att det borde vara enkelt. Men trots att jag inte kände dessa stormande känslor håller jag fortfarande fast vid honom. Fram tills nu. Denna kille har idag ett nytt förhållande och mina känslor inför det var väldigt otydliga. Jag tänkte väl att det inte var sådär oerhört seriös och små hoppades på att de kanske skulle bryta. Men varför hålla fast vid något som man inte riktigt hyste starka känslor för? Antagligen saknaden av honom för han gjorde mig väldigt glad, trots allt. Men samtidigt saknaden av att ha någon i sin närhet. Att ha någon att sms:a godmorgon älskling till. Men har nu inset att denna kille och hans nya tjej verkligen tycker om varandra och känner att han faktist förtjänar detta. Förtjänar någon som verkligen ser på honom som jag en gång såg på Alex. Och kanske känner så för att jag sårade honom så mycket, men att jag känner såhär är verkligen en lättnad. Jag blir nästan glad av att känna detta eftersom lättnaden är en så behalig känsla i kontrast till alla bittra och ångestfyllda känslor. Så om du skulle läsa detta och om det skulle göra någon skillnad, så vill jag bara få ut att du förtjänar detta och trots allt så hoppas jag att ni håller ihop. 

Känner att det är ett steg i rätt riktning! Så himla skönt att kunna få bort de omedvetna känslorna som ständigt trycker och man står där som ett ängsligt frågetecken och frågar sig vad det kommer ifrån? Hypoteser efter hypoteser susar förbi men inget verkar rätt. Men nu när trycket är borta kan jag fortsätta in på rätt väg i livet oc faktist njuta av det till fullo!









Ursäkta för detta underliga och komplicerade inlägg, men behövde skriva av mig detta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0