Inte min dag idag!

Det har verkligen inte varit min dag idag! Någon där uppe tycker illa om mig, säkert min kära farfar som ska jälvas med mig. Ne , skämt o sido. Men rubriken säger verkligen allt. Behöver inte skriva mer men då blir detta inlägget så förbannat kort och då får den en tråkfaktor över sig. Om man börjat säga A måste man säga B.

Men i alla fall, tillbaka till hur min dag inte blev som jag hade önskat. På morgonen går jag upp för att hinna duscha och göra mig lite extra fin nu när det var fotografering idag. Sista fotot så måste ju slå på stort. Så jag gick upp 05.45. Kunde lika gärna gå upp 06.30 som vanligt. Men morgonen flöt på som vanligt förutom att jag fick ta en senare buss för att hinna göra det lilla extra med håret. Men nu kommer jag till dagens första flopp. Bussen var försenad. Ja, det är det man önskar nu när det är fotografering. Hejja! Ja, bussen kommer iväg 5 min senare än vanligt och jag försöker lugna ner mig på bussen men kan inte låta bli att bli irriterad på chaffisen som kör ryckigt och på alla som var tvugna att välja samma buss som mig. Ja, ganska bitter var jag. Men till min stora glädje kom jag ändå fram i tid. Jag kunde då pusta ut. Skönt!

När fotograferingen är över kommer jag på att nycklarna ligger i min andra väska. F*n också! Dagens andra flopp! Så har absolut ingenting till lektionerna och får smussla ner massa papper i väskan som jag får lägga ner i pärmen imorn. Hatar sånt! Det som man kunde se som positivt var att jag slapp bära på nycklarna.

Tredje floppen hände i matsalen. Var trots de tidigare flopparna glad och kände att livet ändå var bra, men när jag går in i matsalen ser jag den jag minst anar ska sitta där. Den personen som jag faktist vill träffa men ändå inte! Nej, världen stannar upp och jag blir alldelses till mig. Shit också! Lägger blicken på personens ögonen som även upptäcker mig. Båda vänder bort huvudet. Jag fick hjärtklappning och magont på samma gång och min hunger sjönk så långt ner den bara kunde. Aptiten var dead, gone and destroyed. Kunde inte heller släppa detta efter och nästan hela eftermiddagen blev påverkad av detta tillfälliga möte.

På grund av denna situation känner jag mig lost igen. Satan också...jag som började få balans igen. Men det är bara att resa sig igen och börja klättra!

Imorn är en ny dag och den ska bli bra!
Tack och godnatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0