Another chapter in my life

Har ni tänt på att livet är som en bok? Att mitt liv är som en unik berättelse som har olika kapittel, stora som små. När jag och Dennis började att träffas började ett nytt kapitell i mitt liv. Det kapitlett är färdigt och nu skriver jag på nästa. Undrar hur det kommer sluta. Vad kommer att hända härnäst? Vilka människor möter jag och vilka hinder kommer jag att stöta på? Det vet jag inte förrens kapitlett är färdigt. Men det är alltid så. När en dörr stängs öppnas ett fönster. Man måste bara se möjligheterna eller som i vissa fall skapa sina möjligheter.

Jämfört med igår, ser jag ändå en framtid idag. Det är fortfarande svårt och kommer komma stunder då jag kommer tveka på mitt val. Men det är bara att se frammåt och hålla en rak kurs. Kursen kanske inte blir så rak men bara man har ett mål och strävar efter att nå det kommer man komma långt.

Nu skrivs ett nytt kapitell i mitt liv , i morgon, om en månad eller ett år kanske det avslutas och ett nytt kapitell börjar skrivas i min bok. Who knows...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0