Olika perspektiv.

Ibland är det lätt att döma en situation ifrån ens egna ögon. Men då är det oftast svårast att förstå hur den andra ser på allt. Allt kanske inte är som det verkar och det är lätt att man drar egna slutsatser. Slutsatser som man sedan kanske får äta upp. Se situationen från dess helhet och alla dess ögon innan man drar slutsatsen. Absolut, ens instinkter kan stämma och säkerligen ligger många sinnen iblandat. Men använd alla sinnen för att fastställa vad som egentligen pågår. Se med dina ögon, lyssna på alla och använd sedan logiken till att måla hela bilden. Ofast är man för snabb i sin slutsats och man lägger alla pusselbitar i en hel hög istället för på sina rätta platser. Då håller inte pusselbitarna ihop.


Tankeställare.



Sedan en parantes till det jag skriver på bloggen. Jag delar med mig av mina tankar och känslor och skriver bloggen mest för att ventilera. Sedan är det ert val om ni vill läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0