Jessica Caisa Ottozon, vem är det?

Jessica Caisa Ottozon är en ung kvinna, så det så fint heter, och har precis fyllt 18. Har faktist varit myndig i ca 2 veckor nu. Applåder! Förutom sina 18 år lever jag på ett berg, som inte jag tycker kan defineras som berg. För det ni kmr se framför er är ett rött hus med vita husknutar som ligger helt ödsligt på bergets topp. No no...inte riktigt så. På detta berg i jönköping bor det ganska många och definera detta som berg tycker jag känns lite konstigt. Men man kommer på lätt andra tankar då man ska upp till centrum då man ska upp för massa backar..då kan vi snacka berg. Då skulle min kondition mätas med en 90 åring.

Men jag bor alltså fortfarande hemma hos mina föräldrar och med min fina syster. Mitt hem är defintivt inget att skryta om eftersom det första man tänker på är byggnadsarbetsplats. Min kära far är väldigt benägen att renovera varendra vrå i vårt hem men att avsluta projekten är inte alltid så självklart, eller det planeringen är inte alltid så självklar. Men han ska faktist ha cred för det han har åstakommit och att han faktist har gjort allt själv. Han har t.ex. byggt vårt mkt fina uterum. Dock kan man inte alltid använda det då pappa använder det själv som verkstad.

Jag går förörigt i skolan och läser Omvårdnad-samhäll. Va sjutton tänker ni? Omvårdnad och samhäll? Helt perfekt kombination om man vill ha en bred utbildning men ändå få den praktik man vill ha (förutsättning att man vill läsa inom vården). Dock kan man faktist bli jurit efter denna utbildning om man väljer att läsa vidare. Men jag älskar linjen och alla mina klassisar. Helt underbara! Det kommer vara med en blandning av känslor som vi dansar ut på studenten. Men nu ska vi inte tänka för långt i förväg. Njut istället! Förutom skolan är jag mycket med mina vänner och min familj samt att jag tränar några ggr i veckan. Träningen är ett måste för mig annars blir jag alldeles rastlös och myrorna bara växer i brallorna. Annars dansar jag lite, så mkt som jag hinner, men allt annat måste klaffa så det blir inte allt för ofta.




Nu har jag gått igenom alla praktiska saker om mig. Men hur är jag som person? Jag tycker för det första inte om att prata om positiva saker om mig själv, eftersom det känns som att man skryter. Men ibland ska man faktist få sträcka på sig och vara stolt över den man är. Men åter till den jag är. Jag skulle beskriva mig som en glad människa som tycker om att göra andra glada, därför älskar jag jul då man kan planera de perfekta julklapparna och sedan (förhoppningsvis) får se deras glada miner när de får sina julklappar. Ovärderligt! Förutom är jag ganska social, tycker jag själv. Men det finns socialare människor. Men jag är social då jag känner mig bekväm i situationen men jag går inte alltid fram till folk och börjar pratar som att jag känt dem hela livet. Men jag tycker ändå att jag är social och ganska öppen av mig. En annan god egenskap med mig är att jag är en väldigt god vän eftersom jag vill verkligen att mina vänner ska må bra. Tycker inte om när folk är ledsna och vill direkt hjälpa till. Men det kanske kan kännas påträngande med, vet inte. Men jag känner oftast när jag kliver över gränsen så en annan god egenskap är att jag kan läsa av människor hyffsat lätt. Ganska bra i vissa situtioner.

Sedan är jag en sådan person som måste hela tiden hitta på saker och älskar att planera resor, fester, tillställningar utflykter, you name it! Så därför älskar jag att utforska och uppleva saker, speciellt med dem jag älskar.

Ja, det var väl dem fina egenskaperna som jag har. Finns väl fler, men då går man ju över skrytgränsen och that's a big no no.

Dåliga egenskaper kan vi skriva kort om för känner att detta inlägg börjar bli en självbiografi snart.
Men mina dåliga sidor är, avundsjuka men inte i överdrift och orkar inte heller förklara. Men det kan bli på små saker. Sedan att jag kan ta saker lite för personligt och bli tjurig över det. Kan också ibland vara lite fräck mot andra och skämta om saker men då kan det tas på fel sätt...not good!

Ja, that's it ladies and gentlemen. Hope you liked it :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0