Off to work

Sista dagen på jobbet idag och kommer gå därifrån med blandade känslor. Kanske mest en känsla av lättnad, mest för att det är skönt med sovmornar och nu börjar skolan så då kan man börja på ny kula. Det kan jag behöva! Men samtidigt kommer jag sakna alla skruttiga tanter och gubbar som ler med sina skrynkliga ansikten. Trots att många uppfattar äldrevården som att bara torka skit ur folks rövar, vilket bara är en mörk ridå som skymmer skönheten med arbetet. Det är svårt att förklara men om man tycker om att arbeta bland och med människor är det ett fint arbete. Man får så mycket tillbaka och ibland är det en lättnad att gå till jobbet när man har lite sämre dagar för då får man annat att tänka på. Så självklart kommer jag sakna jobbet!

Klockan tickar på och det är dags att gå..


Jag och Carro på Wasas påtår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0