I wish for a better future

Jag hoppas att mina förhoppningar om framtiden kommer att ske och att saker och ting kommer att bli som det var förut. Men just nu måste jag leva i nuet och framtiden får jag ta hand om när det väl närmar sig. Man vet aldrig vad som kommer att hända och att leva för mycket i framtiden är aldrig bra. Då missar man för mycket av alla händelser, upplevelser och minnen som händer nu och det kan man aldrig få tillbaka. Varje sekund som går kan ej spolas tillbak. Man får sträva efter att nästa sekund, nästa minut , nästa timma och nästa dag blir till något bättre och värdefullt.


Detta var mina filosofiska tankar kring dagen. Har alltid tankar och funderingar kring saker och ting men, till skillnad från innnan, överanalyserar jag inte. Jag har alltid varit en grubblare och kommer alltid vara det men försöker minska ner på alla tankar för det kan ganska ofta bli en överbelastning. Försöker lyda några motton : Ta dagen som det kommer och glöm dina beskymmer, imorgon kommer nya. Det är bra motton att följa om man är en riktig grubblare som mig.

Nu skippar vi grubblardelen och går vidare till något annat. Ja, kanske ska man skriva om vad man har gjort idag? Det är ett ganska tråkigt och enformigt ämne. Men oftast brukar det bli inläggens ämne. Men är inte den personen som hela tiden vill väcka argument och få uppmärksamhet. Har boggen mest som en avlastning. Men visst, det skulle vara trevligt om man hade fler än de närmaste som läste. Men för de måste man skaffa ett tema, men ska ju troligen köpa min kamera snart så kanske kan starta en slags fotoblogg? Bara en idé som jag ska spåna vidare på...

Jisses vad hungrig jag är och snart blir det laxpaj...mumma!
Dagen har förövrigt spenderats på A6 med Kris, Carro och nina! ;)



Gammal bild på mig, Nina och Kris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0