Fått hem mitt abonnemang, men...

Fick hem det efterkängtatde brevet och tänkte att äntligen skulle jag kunna använda min mobil igen, men icke. Jag fick hem mitt SIM-kort och ett brev där Tele2 välkomnade mig som abonnemangkund samt diverse information. Men vad är det som saknas i brevet? Jo, en pinkod. Där sjönk min dåvarande glädje och jag började ringa in till kundtjänst. Efter många val och knapptryck kom jag fram till kundtjänsten för abonnemang, men där fick jag vänta ytterligare några minuter eftersom jag låg som nr 14 i kön. Tillslut kom jag fram och pratade med några från Tele2 som bekräftade att mitt kontaktkort kommer avaktiverat på fredag och troligen kommer min gammla pinkod eller en ny pinkod skickas.

Till fredag kan jag ändå vänta till, bara allt fungerar och att jag slipper ringa runt massa. Men det komiska var att när jag loggade in på bloggen så märkte jag att jag hade fått en ny kommentar och när jag la ögonen på vem som hade skickat det kunde jag inte låta bli att hålla mig för skratt. Den kommentaren kom från Tele2...what?? Där välkomnande de mig ytterligare och gav mig ytterligare information om abonnemanget. Men det jag funderar på nu är hur sjutton de visste om min blogg och de kommenterade inte vilket inlägg som helst, utan just det inlägget där jag hade skrivit om att jag hade skaffat det nya abonnemanget Smart. Lustigt!

I kommentaren stod det såhär:

Tele2  (xxxxxxxx.xxxxxx@tele2.com) om Smart:

Hej Jessica,

Vi på Tele2 är glada att du hittat vår alldeles nya abonnemangsform Smart och tecknat dig för det. Om du skaffat ett nytt nummer till abonnemanget är det bara börja använda simkortet så fort det kommer hem till dig. Om du valt att flytta med ditt kontantkortsnummer till abonnemanget kommer du få ett sms med vilket datum konverteringen av numret sker.

Med vänliga hälsningar

M****** L*****, Tele2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0