10 things!

Jag har suttit och tänkt på livet och vad jag vill åstadkomma under mitt liv, för trots att består livet av olika mål, stora som små och jag tror att vi behöver olika mål för att kunna leva vidare, något att kämpa för, att tro på. För de stunder vi känner oss så nere att vi kan känna botten och vi panikslaget försöker ta sig upp. Då är det bra att ha mål som kan ta en till ytan igen. Mina mål består både av fysiska saker men även psykiska, själsliga saker som jag vill uppnå.

* Resa till ett land på varje kontinent. Har Afrika, Amerika, Asien och Australien kvar, tagga!
 
* Ta vara på varje ögonblick som knackar på dörren och inte avvisa dem för att man inte har tid, livet är för kort för det.

* Lära mig att surfa

* Volontärarbeta

* Lära mig polska

* Finna kärleken

*  Lära mig spela ett intrusment ( Piano eller gitarr )

*  Åka ut på äventyr så som bergklättring, forsränning, vandring...you name it!

* Ha ett yrke jag verkligen trivs med

* Att inte sitta som 80 åring och ångra att jag avstod från att uppleva saker och ting.


När man tänker på mål i livet vill man alltid att det ska vara storslagana, men det är inte alltid dem som berör en mest eller skapar minnen. Det är oftast de små studerna som förgyller livet! Men man behöver både stora och långsiktiga mål som små och kortsiktiga. Fundera över vad era mål för livet är. Men kan ju säga att jag har mer än 10 mål här i livet. Skulle kunna skriva en hel bok om dem. Men det är en bra grej att fundera över vad man vill med sitt liv för att skapa lite mening med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0