Bullar, kladdkaka, muffins...massa fika!

Tror jag kommer bli lite less på att fika snart för det är det enda jag gör. Och om jag inte äter fikat, så bakar jag fikat. Bakade bullar i ca tre timmar igår för att kunna sälja dem på torget idag. Kan ju säga att jag blir bättre på att baka bullar, alltid något positivt! När jag stod och bakade undrade mamma när jag skulle baka åt familjen och jag bara kollar på henne som säger: är du dum eller? Jag kommer aldirg vilja baka mer bullar! Jag har säkert bakat mer än 500 bullar på tre månader. Men kan nog inte säga nej till att äta dem! ;) Vi tjänade in 600 kr i alla fall.

Väl hemma tog jag en powernap och pluggade på körkortsteori. Det går ganska bra, men det är ju roligare att plugga körkortsteori än sina läxor! Träffade även Nina en snabbis och gick på en promenad genom Öxnehaga. Skönt för det var bra väder!

Senare ikväll har jag och tjejerna åkt ner till stan för att återigen fika. Kommer tjock av allt fika! Men det var mysigt och kände att vi behövde bryta den vanliga vanan av att kolla på film på helgerna. Orkar inte med film så vi pausar den traditionen! Mysigt var det i alla fall! Men nu sitter jag här i mjukisdressen, raggsockorna, tända ljus och lyssnar på musik. Skönt att kunna ta det lugnt en kväll då och då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0