Rubrik ej funnen, again

Ja, dagarna kommer då man sitter och funderar ut den där riktigt fräsiga rubriken, men det ändå som kommer upp är ett stort svart hål. Så den fräsiga rubriken blir det en väldigt mindre fräsig rubrik. Detta kan jag kalla dagens i-landsproblem. Dock fick jag lära mig på internationellt arbete att det inte ska finnas något som heter I-land och U-land eftersom många länder idag ligger på mitten. Och vad ska man kalla dem? På G-land? Aja, det är ju ett mindre angeläget problem.

Idag händer det väl lite smått och gott och det goda är ju definitivt movietime! Familjen ska på bio och vi ska se "Hur många lingon finns det i skogen?", dock ska pappa vara tråkig och bilda sin lilla minoritet då han själv ska sitta och titta på en annan film bland 100 andra främlingar. Vad är vitsen? Pappas försvar är att man ska ju kolla på film, inte umgås. Men till mitt försvar så blir filmen grymt mycket bättre i rätt sällskap!

Men innan filmen, alltså just nu, ska jag och mamma till A6 för att hitta ett par balskor. Så nu ropar mamma att jag ska slita mig från dumburken och gå till bilen.

Ha en fin söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0