Ny sensationell forsking!

....eller kanske inte sensationell, men ganska intressant faktiskt!

Mötet som jag var tidigare på tog en timme ungefär så det var bara att pallra sig hem igen. Och gissa om soffan var lika lockande som innan? You bet! Haffade även åt mig en tidning som mamma hade köpt som hette Leva, PS! och den ska handla om hur man blir piggare, hur man får bättre självkänsla och allt annat som de flesta tidningars världar erbjuder idag. Mitt i mitt jätte engagerade läsandet finner jag en spalt där det står forskning och blickar igenom den artikeln...

...så gillar ni te? Kaffe? Varm chokladmöjlk? Chailatte kanske?  Ja, då är det ett väldigt bra sätt att komma på bättre tankar! Varma drycker har i alla tider och i många kulturer varit ett bra sätt att bota sjukdomar, stress, ångest osv. Men nu kan det förändra ens negativa tankar också. En studie i USA har påvisat att om man dricker något varm som te och omsluter sina händer runt koppen, kommer man få en positiv syn på allt negativt.

Ex. om du nu skulle verkligen tycka illa om en person så kan du genom att dricka te och "absorbera" värmen få en positiv inställning till denna person om du tänker på honom/henne.

Kanske man ska testa när man är ursinnig på syster och bara vill ha ihjäl henne? Skämt o sido. Men det är lite intressant hur en sådan generell sak, som jag för det mesta dricker på morgonen och som britterna komsumerar dagligen (24/7), kan ha en sådan inverkan. Värt att prova!


Foto: weheartit.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0