Jamie Oliver inspiration

Under luchen/middagen tittade jag på ett program där Jamie Oliver berättade om hur viktigt det vae att äta nyttigt och framför allt äta rätt. Meningen är inte att man ska äta lite och avstå från kolhydrater och fett för att gå ner i vikt och må bra, utan man behöver även lite smör på mackan, lite pasta och en och en annan rostad macka ibland. Men det får självklart inte bli ett överflöd av dessa varor.

Jag brukar hålla mig till en äta-onyttigt-på-helgen-diet och inte stoppar i mig godis, läsk, kakor och sånt på vardagar. Samtidigt försöker jag även äta så lite hämtmat och snabbmat som möjligt. Jag menar det är ju också sjukt mycket godare med hemlagat! Men medan jag tittade på detta program så fick jag en idé om att föra en matdagbok för att se hur nyttig/onyttig mat jag äter under veckorna. Det känns som jag äter ganska nyttigt, men sen kan det ju egentligen vara så att jag äter jätte onyttigt. Så därför tänkte jag kolla vad jag äter, men kommer köra på min "diet" som vanligt och se vad jag stoppar i mig. Kanske i själva verket är en gottegris, vilket absolut inte skulle förvåna mig, hahah! Men jag tänker inte skriva upp min matdagbok på bloggen direkt, utan kommer väl kanske uppdatera er hur det går.

Nu håller vi tummarna på att det åker in fler grönsaker än godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0