Ut och pulsa i snön.

Jag och syster tog nyligen en promenad ut i vårt vinterland och det var svinhalt! Jag hade också mina "glidarskor" som har en slags sula som gör att jag glider sjukt lätt på isen. Dock kan det förklaras med att det är vårskor men orkade inte ha vinterskorna. Dessutom är det inte så kallt idag och det börjar faktist töa, vilket är helt underbart! Hoppas det fortsätter såhär så att våren kan komma snart! Längtar!

Men när man går på asfalten som i princip är helt täckt av is så har man en tendens att gå som en pingvin. Man vanknar sådär gungande fram och försiktigt för att minska risken för att hamna där på marken. Lyckades halka några gånger men fann mig aldrig på marken. Skönt, för hade verkligen int velat ha ett fett stort blåmärke på skinkan.

Funderar för övrigt att träna idag. Beror på om jag kan använda mammas kort, men får se. Annars får jag ta en cykeltur på den obekväma motionscykeln här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0