You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one



Har i princip bara arbetat idag och trots min (jääkla) förkylning var jag taggad över att arbeta och fick ingen gå-upp-tidigt-ångest idag, så skönt att vara peppad för arbete. Man presterar så mycket bättre! Och dagen blev så mycket bättre! Har haft en riktigt rolig dag på jobbet, cred till mina arbetskamrater. Ja, dagen har minsann flytit på rejält.

Nu sitter jag här med håret virat i en turban och ska väl snart sätta igång att torka håret. Ska nämligen ut till Bankeryd för en skräckfilmskväll med kompisar. Kommer bli riktigt fint så ser fram emot kvällen som sakta nalkas! Hahha, jag funderar ibland över vilket fint språk jag använda...nalkas t.e.x. Känner mig så ungdomlig! Men känns gött att kunna bidra med andra ord än "standard" orden som vanligtvis flyter ut ur munnen på oss ungdomar.

Angående den här listan som jag skrev om i söndags natt då jag vakade över tanten. På eftermiddagen den dan såg jag ett program där fyra killar hade ne lista på 100 saker (lite ambitiöst) de skulle göra innan de dog. Så de köpte en hippiebuss och åkte runt i USA för att uppfylla dessa mål. Jag blev så sjukt inspirerad! Dessa killar som knappt har några pengar tjänar ihop till en skruttig buss och verkligen uppfyller i princip alla sina mål. Hur fint skulle inte det vara att göra en sådan resa? Men nu tror ni säkert att många av dessa mål var stora, pampia som hoppa bungyjump, simma bland hajar etc. Men många var små saker som att lära sig surfa. Alltså det är inte alltid de stora målen som förgyller, utan de är alla de små målen. Många bäckar små leder till stor å... eller något i den stilen. Men det ordspråket stämmer så bra så imorgon ska jag sätta mig ner och skriva några mål som jag vill uppnå under tio år. 10 mål under 10 år...kanske skulle vara något? Anyway, gör det här med och försök att uppfylla allt på listan. Man tror att man har så mycket tid i världen men så en dag tar tiden slut och då står man där och tittar tillbaka på sitt liv med en besviken min.

Tänk på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0