Störningsobjekt!

Läste nyss en tjejs vars blogginlägg gjorde mig så sjukt irriterad nyss. Så tänkte jag skulle försöka föra in lite kunskap och självkänsla.

Dagen samhälle: ideal hit och dit. Du ska vara sån och ska se ut så och göra si. Krav krav krav krav!

Den här inlägget handlade kort och gott om hur hennes träning går och i slutet har hon lagt upp en bild på sig där hon visar magen. Under bilden kommtenterar hon att hon inte tkr att hon är smal och klagade över sin kroppsikt. Det är nu jag blev irriterad. Den här tjejen var sjukt smal, liten och nätt och absolut inget att klaga över och det är sådant jag blir så irriterad över: att smala tjejer klagar över vikten och den såkallade bullmagen. Sluta! Självklart strävar man efter att ha en fin kropp, det gör väl alla, men varför ska man se ut som ett grässtrå? Alla har komplex och känner att ens kropp ser för jävlig ut, men var ändå glad för din kropp och kom inte och klaga om du är 1.60 och väger 50! Nu vet jag inte tjejens vikt, men jag blir galen på dessa ideal som man ska hålla vid. Varför inte skaffa lite självkänsla och digga sig själv? Och ni tjejer som vill ha en kille och ständigt klagar på era vikter: killar tycker att det är osexigt att klaga jämt och ständigt på sin vikt.  Återigen, man får ha dåliga dagar och klaga. Men allt är så fokuserat kring utseendet nu så tror jag blir galen.

Om man tänker såhär: allt är relativt. Hon är smal jämfört med mig, men jag är smal i jämförelse med ngn annan. Alltså vad går folk efter? Dumpa idealen och istället för att träna för att vara sjukt smal så gör det för att hålla kroppen i form. Träningen blir inget nöje om man hela tiden ska tänka på vikten. Det är bara siffror på en fyrkantig plastmackapär.

Sedan vet jag inte riktigt vad den här tjejen ville få ut med bilden? Ville hon att folk ska kommentera och skriva att hon är supersmal och få bekräftelse så? Skaffa lite självklänsla och gilla din kropp!

Så ett råd till de som jämt är besvikna med sin kropp. I slutet handlar det bara om hur man är som person. En tjej eller kille kan vara hur snygg som helst, men om personen beter sig som en skitstövel ser man inte utseendet längre.

Kommentarer
Postat av: natta

Sjukt rätt! fyfan vad jag håller med Jess!

2011-02-21 @ 02:52:21
URL: http://921213.devote.se
Postat av: Your sexi mama

Sjukt sant! Tror vi läste samma inlägg och ja håller med dig till 100%!

2011-02-21 @ 19:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0