Mitt projekt är klart!

It's aliiive!!

Haha, kanske inte direkt behöver "Frankenstein" känslan här, men mitt syprojekt är klart! Det kanske inte blev värsta projektet och föreställ er inte en stor, fluffig balklänning för detta kan även den klumpigaste personen fixa. Mitt projekt handlade om att fixa ett par schysta sommarshorts. Mamma skulle slänga massa kläder och upptäckte då ett par jätte snygga jeans med ett ganska ljust jeanstyg, så jag passade på att råffa åt mig det! Men här kommer hur du ska göra steg för steg samt resultatet.



Steg 1: lägg upp byxorna på ett bra bord där du har plats.



Steg 2: Markera med en penna hur långa du vill att de ska bli. Jag gjorde dem lite
längre för att kunna vika upp dem i kanten





Steg 3: vik upp kanterna till dne längd du vill ha. Sedan nålar du
fast nålar i tyget och börjar sy.

Tips: Använd ett rivjärn på olika ställen på shortsen för att få den där slitna stilen.
Jag har användt rivjärnet under den vänstra fickan, vid den högra kanten och en av backfickorna.

Här kommer resultatet!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0