Sjuksköterska vs socionom

Dagen har rullat på riktigt bra och det är tack vare Syodagen som har hållts på ED. Då har man kunnat gå på olika pass där folk har pratat om olika yrken och olika högskolor och jag har tidigare varit inne på sjukgymnnast, men det är ganska uteslutet nu. Jag tror jag ska satsa på att bli sjuksköterska eller socionom. Dessa två yrken verkade spännande! Men ska ändå ta ett år ledigt och fundera vidare.

Vet ni? Vissa kallar mig klumpig och idag kom min klumpiga sida verkligen fram. Jag insåg att klockan närmade sig halv och bussen skulle gå då så fick smårusa till busshållplatsen. Jag har två valmöjligheter. Antingen kan jag ta vägen runt husen eller gena genom ängen. Det fick bli ängen! Innan ängen finns en trappa och en snövall innan den och jag hade tagit på mig mina skor med en aning höga klackskor för denna snövallsbestigning. Så när jag ska börja klättra upp för den här en meters höga snövalllen så trampar jag självklart på en hal fläck och plötsligt ligger jag där på marken. Tar mig snabbt upp och kollar runt så att inte någon har sett och känner en sådan grym smärta vid handflatorna. Då har jag skrapat min handflata så den ser helt misshandlad ut. Ja, roligt minne att skratta åt sedan..

shit pommesfrites...dags att plugga !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0