Fjortis

Läste en artikel om fjortisar idag i Metro. Ganska rolig artikel där journalisten konstaterade att fjortisar är de människor vi irriterar oss mest på. Och med fjortis menar man då vid fjorton års åldern. Men han menade även på att fjorton är den ålden alla vill vara, den åldern alla har sina ultimata minnen och skulle lätt vrida tillbaka tiden till sina fjuttiga fjorton år.

Mer erkänn, visst är fjortisar irriterande? Kaxiga, jobbiga, tjejer som sminkar sig med tio lager smink och går runt i tights som visar halva röven. Men säger inte att alla är sådana och att dessa människor inte kan ha supersköna personligheter, men ja. Tror att många håller med att man enkelt kan identifiera en fjortis och att de kan vara som en böld i röven!  Men vad säger ni? Skulle ni vilja återvända till eran fjortisålder? Visst. livet lekte och man hade inga speciella krav. Men måste säga att att året jag var 15 var så mycket bättre! Bästa året hittills i mitt liv!

Men försöker blicka tillbaka till min fjortistid men kommer inte ihåg att man var en sådan pain in the ass. Man tänkte väl att man var herre på täppan och hade någon inställning att man var störst, bäst och vackrast, så man ignorerade väl alla andra. Hahah jag ber isåfall om ursäkt ifall jag var en böld i röven.

Undra om det verkligen är så, att åldern man vill återvända till är fjorton. Hmm? Njaa, inte för min del!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0