Back from work

Jisses, praktiken har verkligen sina fördelar ibland! Idag gjorde en äldre man min dag på ava. Han var en av de sjukaste patienterna vi hade idag och tycktr verkligen synd om honom för han led verkligen. Så hade lite extra tillsyn på honom, men denna gubbe gjorde verkligen min kväll på jobbet! Han var så söt och sa att jag var den bästa han hade haft och att jag var så gullig mot honom och öste på med komplimanger. Jätte söt! Se inte framför en pedogfil eller ett pervo, utan tänk er en gammal, skruttig äldre man som är sådär härligt go och vitsig, som man inte kan sluta le åt. Jätte go liten man , det där!

Idag under praktiken har mina tankar kring framtiden flugit in och studsat runt i mitt huvud. Jag har tänkt mycket på hur jag ska göra efter studenten eftersom jag verkligen inte riktigt vet vad jag ska göra. Ska jag studera? Jobba? Flytta? INGEN ANING! Och trots att det ändå är september så kommer vi snart vara där och kommer verkligen inte ha tid till att tänka på det under våren för då gäller det att lägga all sin energi på skola, bal och student. Så vill verkligen inte så där sedan och bara : Jahopp, vad händer nu? Njaa, inget jag vill satsa på.

Så funderar på om jag ska studera här i jkpg eller någon annan stans. Billigast vore ju hemma i kära, underbara jkpg. Men suktar efter något nytt, nya erfarenheter, stå på mina egna ben och så vidare. Men när det väl kommer till kritan kanske jag fegar ut och stannar kvar hemma. Men min andra plan är att studera hemma men efter studierna flytta för att jobba något år någon annan stans och sedan komma tillbaka. För helt ärligt har jag inte fått nog av Jönköping. Och nu när vi utökar våra butikskedjor så känns det inte lika litet längre. Älskae jönköping, men främst för att mitt liv är här.

Herregud, är en aning förvirrad men detta ska inte bestämmas en lördag kväll kl 22.30. Däremot ska jag lägga mig för imorn blir det upp tidigt för att bege sig till praktiken.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0