Another day at the Ryhov

Final week! Blandade känslor måste jag erkänna. Nu har man kommit in i arbetet och kan de allra flesta rutiner och vågar att röra sig lite friare. Jag hittar även lättare på sjukhuset. I början hade jag behövt använda GPS för allt var så förvirrande. Alla korridorer ser likadana ut och man står framför kartan över våningarna med ett stort frågetecken över huvudet. Ska säga att man ser ganska dum ut! Sedan kommer det förbi en snäll läkare som ser en möjlighet att vara vardagshjälte och hjälpa den stackarns lilla praktikanten. Nu kan jag med högt huvud gå igenom korridorerna och smälta in bland de anställda på Ryhov.

Men tycker ändå at det ska bli skönt att komma tillbaka till skolan. Och med skolan menar jag att träffa alla klasskamrater igen. Träffar vissa under lunchen men många missar man. Men nu ska jag ge järnet den sista veckan och verkligen göra det sista intycket. The final countdown.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0