I feel like a princess

Om lite mer än ett halvår kommer man stå framför sin spegel och beundra sitt utseende medan man vrider och vänder och spekulerar varje detalj på sin klänning. Man kommer ha en checklista som består av att fixa håret, naglarna, sminket, skorna, smycken och massa annat. Detta kommer vara en höjdpunkt i livet man förhoppningsvis aldrig kommer att glömma. Känslan när man står framför spegeln och inom en snar framtid ska entra Stora hotellet (förhoppningsvis) och möta massvis av nyfikna människors ögon som granskar en från topp till tå. Ja, idag fick jag en försmak av detta. Testade nämligen balklänningar med Jenna och Pauline och medan man försökte dyka ner i dessa stora, glamurösa klänningar spred sig ett lyckorus genom kroppen och man flög för en sekund till Stora Hotellets entré och känslan av att få vara i centrum. Ja, längtar lite smått till det redan. Men det man längtar mest till är att få klä upp sig så fint eftersom det är inte dagligen man går i aftonklänning till skolan med mycket nogrannt uppsatt hår, som tog timmar att fixa. Nej, därför längtar jag. Men även för att kvällen kommer bli en av de sista med klassen och den vill man göra speciell.

Jag har nog redan hittat min balklänning, men är lite osäker på färgen. Men klänningen sitter som klippt o skuren på mig så kunde inte låta bli att falla för den. Fast ska inte ta första bästa utan vill kolla runt lite. Men man får dock inte dryga ut på de för länge för då kan klänningen försvinna. Vilket dilemma man har. Jaja, mamma ska också kika på den så får se vad hon tycker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0