Wonderful!

Det har varit en riktigt bra start på denna vecka. Är från och med veckan innan lovet ledig varje måndag och fredag så har lång helg, vilket är super skönt. Tänk att gå tre av fem dagar i veckan. Snacka om soft! T.o.m. softare än energiprogrammet som vi har på skolan.

Men skulle väl kunna skriva ett helt inlägg om hur skönt det är med att ha långhelg varje vecka, men åter till dagen. Jag med mitt underbara guldfiskminne åkte in till stan för att ha körlektion men kom på att den var imorgon. Clever!  Och orkade inte åka tillbaka för skulle ändå träffa syster på A6 vid tre. Så jag våldgästade Pauline ute i Hovslätt. Vi tänkte att vi skulle spontanbaka och gick för att köpa lite ingredienser. Väl hemma igen laddade vi upp för cupcakes bakning och musik. Men då får Pauline näsblod som rinner som niagarafloden! Vi kan inte få stopp på flödet och testar med allt. Papper, bommul, hålla för näsan m.m. så till sist ringer jag till vårdcentralen och vi får reda på att vi ska doppa bommulstopparna i matolja och sedan köra upp dem i näsan på Pauline. Det låter ganska äckligt, men you know what? Det funkade. Tio min senare var det som något hade torkat ut niagablodfloden och vi kunde fortsätta med bakningen. Vi hade ganska roligt åt detta eftersom vi sprang och försökte få stopp på detta. Hahha, vilken förmiddag!


Tillslut fick vi våra cupcakes ändå och riktigt gott var det! Direkt efter åkte jag in till A6 för att träffa syster. Vi hade det riktigt trevligt och är glad att vi kunde göra en sådan dag. Det händer riktigt sällan faktist. Men Camilla, som min syster heter, sa att hon ville spendera tid med mig för man vet aldrig när jag ska flytta och då kan vi inte träffas lika ofta. Snacka om att mitt hjärta smälte! Hon är underbar min syster och älskar verkligen henne något enormt, trots att vi ofast ska jävlas med varandra.

Nu till tv:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0