A night at Paulines cribb!

Rubriken avslöjar allt. Begav mig ut i kylan till busshållsplatsen för att ta mig ut till Hovslätt. Det var verkligen svinkallt och självklart skulle bussen vara sen. Och seda blev det ännu bättre då jag kom på att mobilen låg på hyllan i sovrummet istället för i min jackficka. Skit också! Beviset på att mobilens existens är livsviktigt är gjord. Jag kände mig alldeles naken utan min kära mobil och jag kunde varken titta på klockan eller ringa till Pauline ifall jag skulle ta fel buss eller komma försent. Ingen kunde kontakta mig. Fantasin skenade iväg och undrade vad jag skulle göra om något hände mig, hur sjutton skulle jag få kontakt med någon? Därför ska alla gammalmodiga personer där ute inse att mobilen är oerhört viktig! Men sedan är det också bevisat att jag klarade mig utan mobilen ändå. Kom hem till pauline ganska frusen man helt oskadd.

Det som är så skönt med Pauline och hennes hem är att det är så fridfullt. Man känner sig så lugn och avslappnad där jämfört med hos oss där vi knappt kan kalla vårt hus för hem utan mer för en byggarbetsplats. Därför tycker jag om Paulines hem för där är det alltid så prydligt, rent och hemtrevligt. Så medan jag suger in stämningen fixar vi inför kvällen. Vi laddar upp med ansiktsmask och fotbad för att sedan fortsätta med snacksintaget framför några filmer. Kvällen blev mycket mys och något jag verkligen behövde. Fick äntligen se Inception och man får verkligen hålla hjärncellerna på topp under filmen för att fatta. Tur att Pauline hade sett filmen 3 ggr tidigare så hon kunde förklara då mina egna hjärncellers kapacitet inte pallade av trycket.

Men sammanfattningsvis var kvällen super! Du är för bra du Pauline! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0