Rätt eller fel?

Har ni nått en punkt i livet då ni vet varken vad som är rätt eller fel? Jag har nått den punkten nu i en viss situation. Vet inte vilka val jag ska göra och om de är de rätta. Vågar inte chansa heller för då kan de bli fel, så står och stampar på samma plats och väntar på att besluten ska komma till mig istället för att jag ska ta dem. Men samtidigt vill jag inte stå här och stampa och samtidigt sjunka allt mer i marken. Känns som att jag börjar stampa färdigt en grop snart. Vill ta mig ur denna grop och gå vidare till något. Men det här "något" är inget jag är medveten om vad det är än så länge. Letar efter tecken och försöker ta lite genvägar som gör så att jag kan möta upp mitt beslut, men ingen lycka. Ska kanske ligga lite lågt och se vad som händer? Men det är svårt att avgöra vad jag ska göra när man bara ser sitt perspektiv, sin vilja och sina tankar.

Får väl stå och stampa lite till och se vad som händer framöver, om inget händer kommer jag säkert ha kommit fram till andra sidan jorden! Får försöka ligga lågt nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0